BoCycle

BoCycle

donderdag 10 mei 2012

Fietsremlichttest

De ANWB had een fietsremlicht in de aanbieding voor slechts € 6,50 (normale prijs € 24,95). Dit "Sonderangebot" kon ik niet laten schieten. Ik heb dit remlicht aan een grondige test onderworpen. Lees hier de resultaten...

Het remlicht kun je eenvoudig op je fiets monteren, zonder kabels aan te sluiten. Het remlicht heeft namelijk een vertragingssensor, die de rode leds inschakelt zodra de fiets vertraagt door het remmen. Dit remlicht heb ik op mijn ligfiets aan een praktijktest onderworpen. Met een camera heb ik de werking van het remlicht in diverse omstandigheden geregistreerd.

Op de foto zie je de testopstelling. Uiteraard stond daarbij veiligheid voorop. Met vlag en extra achterlicht werd heb obstakel achter de fiets voor de overige weggebruikers duidelijk gemarkeerd. Op het filmpje kun je de testresultaten zien. Kijk dus snel en oordeel of dit gadget zijn investering waard is.

4 opmerkingen:

Casper Jansen zei

Via je eigen link wordt zichtbaar dat ie 10 euro kost. Nog weinig geld voor een werkend remlicht. Weer een mooie test, Gerrit.

BoCycle zei

Hoi Casper,

Inderdaad staat op de ANWB-site 10 euro, maar op de factuur stond dat slechts 6,50 euro was gerekend. Nu ja 10 euro is ie ook wel waard. Komende LOL allemaal met een fietsremlicht op pad?

Gerrit zei

Werkt goed Gerrit , misschien ook wel wat voor op m,n Mango.
Die prijs is zeker alleen voor anwb leden?

BoCycle zei

Jazeker, allen voor ANWB-leden. Klik maar op de doorklik naar de ANWB.