BoCycle

BoCycle

dinsdag 31 december 2013

De Dolomieten

In september ga ik met collega's enkele passen in de Dolomieten (Italië) bedwingen. Per ligfiets respectievelijk fiets...

Committed Power
Ook in 2014 fietst Bocycle (hoogstwaarschijnlijk als enige ligfietser) weer mee met het Committed Power project. De exacte routes zijn nog niet bekend gemaakt; wel worden enkele passen genoemd, die mogelijk in het programma worden opgenomen:
  • 1 Passo Campolongo: 1875m 
  • 2 Passo Pordoi: 2250m 
  • 3 Passo Sella: 2244m 
  • 4 Passo Gardena: 2121m 
  • 5 Passo Valparola: 2168m 
  • 6 Passo Giau: 2236m

Passen en meten
Op de kaart hieronder zie je deze passen met een * weergegeven. Als je klikt op een ster verschijnt er een pop-up waarin je de naam van de pas kunt lezen. Tevens is een route uitgezet over de zes passen. Als je met de muis over het bergprofiel (onder de kaart) beweegt, dan kun je deze route virtueel fietsen.

Route 2,401,628 - powered by www.bikemap.net

Passo Giau
Het zwaarste onderdeel lijkt de klim naar de Passo Giau: 10,12 km lang met een stijgingspercentage van gemiddeld 9,1%. Maar de Dolomieten kennen nog meer uitdagingen; kijk maar op Peters fietssite met een compleet overzicht van alle colletjes en passen in de Dolomieten.


Trainen
Kortom wederom een mooie uitdaging om voor te trainen. Via dit blog houd ik jullie op de hoogte van de hoogtepunten en de onvermijdelijke dieptepunten die ik daarbij zal ondergaan.

2 opmerkingen:

Dolomietenjan zei

Wat een mooie uitdaging Gerrit. Deze tocht door de Italiaanse dolomieten ken ik nog uit mijn racefietsperiode. De klimmen zijn vaak korter, maar steiler dan in Frankrijk. Op de site www.salite.ch kun je nog meer informatie over de klimmen zien. Groet, Jan

BoCycle zei

Hoi Jan,

Zondag tijdens de LOLiebollentocht bevroedde ik niet dat je ook als Dolomietenjan door het leven gaat. Dank voor de waardevolle link een de gezellige conversaties zondag.