BoCycle

BoCycle

donderdag 7 maart 2013

Prachtige fietshelm gezien

Ik heb toch een prachtige fietshelm gevonden op Internet. Hij is nog niet verkrijgbaar dus ik moet nog even geduld hebben en... sparen...

Liefde op het eerste gezicht
Op het blog van Willem Vierbergen las ik onlangs de post "De zin of onzin van een helm". En daar zag ik hem: De Casco SPEEDair. 't Was liefde op het eerste gezicht: die prachtige lijn, de ventilatie-openingen, het vizier. Helaas pas in de loop van 2013 verkrijgbaar. En helaas behoorlijk aan de prijs (EUR 350). Ik ben benieuwd naar de ervaringen van andere bloggers met fietshelmen (van Casco).

10 opmerkingen:

Bob zei

Ik heb een tijd met de Casco Warp III gereden in de velodrome en die helm beviel prima! Weinig ventilatie wat op de binnenbaan wel eens lastig was maar erg comfortabel. Deze nieuwe helm ziet er ook erg geschikt uit!

Quezzzt zei

Ik zag hem ook al in dat artikel en vond hem ook direct erg interessant. Maar met een schermer kap van 600 euro blijft dit idee even liggen, hoewel ik deze zomer beter toch een helm draag in de open Quest. En het liefst geen luchtrem. Dus mijn interesse blijft...

BoCycle zei

Bob,
Interessant om jouw positieve ervaring met de Casco Warp te leen. De plaatjes op http://www.cascohelmen-shop.nl laten inderdaad wel weinig ventilatie zien bij de Casco Warp. Maar de ventilatie is bij de SPEEDair juist wel royaal aanwezig.

BoCycle zei

Quezzzt,
Mijn huidige helm is een "Specialized Echelon" van EUR 79,90 dus dan is EUR 350 voor die SPEEDair wel een hele stap, maar het is inderdaad gestroomlijnde prachthelm (zie http://www.specialized.com/nl/nl/ftr/helmets/road-helmets/new-echelon).

VeMotie zei

Een super strak helmpje inderdaad. Ben benieuwd of ie in het echt ook zo gaaf eruit ziet (en natuurlijk ook lekker zit).

Qua prijs zag ik hem al op meerdere sites staan voor 249,- (scheelt toch weer 100,-), waaronder deze bijvoorbeeld.

Dirk Drost zei

Wow. Dat is toch echt wel een mooie helm, en ook nog eens niet log of lomp. Misschien zelfs onder een kap nog bruikbaar (helm dan zonder vizier natuurlijk :))? Heb 2 helmen in de garage liggen die ik eigenlijk nooit gebruik omdat ik ze gewoon te log vind.

groet,

BoCycle zei

Wauw, met die prijs van EUR 249,95 wordt die helm nu toch wel onweerstaandbaar aantrekkelijk (en goedkoper dan mijn sportbril). Dank voor de tip Marcus.

BoCycle zei

Dirk,

Het vizier is afneembaar, zo lees ik op het productblad. Leuk om zoveel enthousiaste reacties op deze SPEEDair helm te lezen.

velofan zei

Hallo,

Heb je al gekeken naar de Giro Air Attack?
Ook gestroomlijnd en een goede koeling, leverbaar met afneembaar vizier.
En de prijs is beduidend minder als de Speed air.

Groet, Richard

BoCycle zei

Dank voor je tip Richard. Die Giro Air Attack kost 162,95. Dat scheelt inderdaad zo'n EUR 87,00 met de goedkoopste Casco SPEEDair. Maar ik vind die SPEEDair toch wel veel mooier.